Stanowisko urzędnicze ds. płac i księgowości budżetowej
Wykształcenie wyższe, preferowane wykształcone wyższe ekonomiczne,
Niezbędne wymagania od kandydatów:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych,
3) niekaralność – brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) cieszy się nieposzlakowaną opinią,
5) wykształcenie wyższe,
6) co najmniej roczny staż pracy,
7) biegła znajomość pracy na komputerze z zakresu programów biurowych (pakiet Office),
8) znajomość ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 300, z późn. zm.),
9) znajomość ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych
z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (Dz. U. z 2017 r. poz. 1368, z późn. zm.),
10) znajomość ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1509, z późn. zm.),
11) znajomość ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 511, z późn. zm.),
12) znajomość ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
(Dz. U. z 2018 r. poz. 1260, z późn. zm.),
13) znajomość rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 936, z późn. zm.),
14) znajomość przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm.) oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy z zakresu prowadzenia przez jednostki samorządu terytorialnego rozliczeń podatku VAT.
Dodatkowe wymagania od kandydatów:
1) preferowane co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach ds. płac lub podatku VAT,
2) wykształcenie wyższe, preferowane wykształcone wyższe ekonomiczne,
3) sumienność,
4) komunikatywność i samodzielność,
5) dyspozycyjność,
6) odporność na stres,
7) wysoka kultura osobista,
8) umiejętność interpretowania przepisów prawa,
9) znajomość ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994, z późn. zm.),
10) umiejętność obsługi urządzeń biurowych.
1) prowadzenie spraw w zakresie płac i świadczeń pracowniczych, a w szczególności:
a) sporządzanie i przekazywanie do ZUS dokumentów zgłoszeniowych, rozliczeniowych i innych wynikających z przepisów o ubezpieczeniach społecznych,
b) sporządzenie list płac pracowników Urzędu Gminy, do umów o dzieło, zleceń oraz wszelkich dokumentów koniecznych do wypłaty,
c) naliczanie w ustalonym terminie dodatkowego wynagrodzenia rocznego,
d) sporządzenie listy diet dla radnych i sołtysów,
e) prowadzenie kart wynagrodzeń,
f) naliczanie potrąceń z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych oraz składek ZUS, obciążeń komorniczych i innych potrąceń ciążących na pracowniku,
g) sporządzenie deklaracji i informacji podatkowych,
h) terminowe sporządzenie i wysyłanie deklaracji ZUS, PFRON, rozliczenie roczne zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych i innych dokumentów związanych z wynagrodzeniem i ubezpieczeniami społecznymi,
i) naliczanie ryczałtów za samochód,
j) naliczenie ekwiwalentu za pranie odzieży, nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych,
k) wydawanie pracownikom oraz innym organom zaświadczeń o wynagrodzeniu,
l) przygotowywanie przelewów z wyżej wymienionych płac;
2) prowadzenie spraw w zakresie podatku VAT, a w szczególności:
a) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych z zakresu prowadzenia przez gminę ewidencji i rozliczeń podatku VAT,
b) prowadzenie rozliczeń podatku VAT Urzędu Gminy,
c) przygotowywanie miesięcznych rozliczeń podatku VAT gminy w ujęciu skonsolidowanym i przekazywanie ich do urzędu skarbowego,
d) przygotowywanie danych do przelewu podatku należnego VAT do Urzędu Skarbowego,
e) współpraca z jednostkami budżetowymi gminy w zakresie sporządzania przez nie dokumentów niezbędnych do przygotowania skonsolidowanej deklaracji VAT oraz dokonywania wpłat na rachunek budżetu gminy zobowiązań podatkowych z tytułu podatku VAT,
f) nadzór nad poprawnością danych ujmowanych w umowach zawieranych przez gminę i fakturach wystawianych przez gminę w zakresie danych niezbędnych do prawidłowego sporządzenia skonsolidowanej deklaracji VAT;
3) planowanie wydatków budżetowych związanych z realizacją przydzielonych zadań,
4) sporządzanie sprawozdań i analiz z zakresu wykonywanych czynności,
5) przekazywanie prowadzonej dokumentacji do archiwum,
6) wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
1) życiorys (CV),
2) list motywacyjny,
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
5) kopie świadectw pracy oraz innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
6) oświadczenie o braku przeciwwskazań do zatrudnienia na stanowisku urzędniczym ze względów zdrowotnych,
7) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
8) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
9) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji
w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze,
10) oświadczenie o zapoznaniu się z Klauzulą informacyjną dla kandydatów biorących udział w naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Karczmiska,
11) kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz
z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Dokumenty w języku obcym należy przedłożyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
Praca w budynku Urzędu Gminy – Karczmiska Pierwsze, ul. Centralna 17 (budynek nie jest przystosowany dla osób z dysfunkcją ruchu):
- praca przy komputerze,
- praca w pozycji siedzącej,
- praca w zespole.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Karczmiska, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 511 z późn. zm.), w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wynosi co najmniej 6 %.
Wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście lub przesłać na adres: Urząd Gminy Karczmiska, Karczmiska Pierwsze ul. Centralna 17, 24-310 Karczmiska w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze - ds. płac
i księgowościbudżetowej” do dnia 21 marca 2019 r. godz. 14.00 (decyduje data wpływu do Urzędu).
Bliższych informacji udziela: Justyna Bochra, pok. Nr 19 I piętro, tel. (81) 828-70-26 wew. 124.
Dokumenty w języku obcym należy przedłożyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
Wszystkie dokumenty wymienione w ogłoszenia muszą być własnoręcznie podpisane,
a w przypadku składanych kopii, powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata. Niepodpisanie dokumentów spowoduje odrzucenie oferty.
Dokumenty: życiorys (CV) i list motywacyjny powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem oraz klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze”.
Kandydaci spełniający wymogi określone w ogłoszeniu zostaną powiadomieni
o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Z wyłonionym w naborze kandydatem zostanie zawarta umowa o pracę na czas określony. Pracownik zatrudniony po raz pierwszy w jednostce samorządowej odbywa w tym czasie służbę przygotowawczą.
Informacja o wyniku naboru umieszczona będzie w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Karczmiska oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Karczmiska.
Dodano do BIP dnia 11-03-2019 17:37:03