Stanowisko urzednicze ds. działalności gospodarczej i ochrony środowiska
Wyższe
Niezbędne wymagania od kandydatów:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność – brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie wyższe,
- biegła znajomość pracy na komputerze z zakresu programów biurowych (pakiet Office),
- znajomość ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r., poz. 559 z późn. zm.).
Dodatkowe wymagania od kandydatów:
- co najmniej 2-letni staż pracy, w tym min. 1 rok w administracji publicznej,
- sumienność,
- komunikatywność i samodzielność,
- dyspozycyjność,
- odporność na stres,
- wysoka kultura osobista,
- umiejętność interpretowania przepisów prawa,
- znajomość ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r., poz. 162 z późn. zm.),
- znajomość ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2022 r., poz. 572),
- znajomość ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisku (Dz. U. z 2022 r., poz. 1029 z późn. zm.),
- znajomość ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2022 r., poz. 916 z późn. zm.),
- znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 z późn. zm.),
- znajomość ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2021 r., poz. 2233 z późn. zm.),
- znajomość ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracowniach samorządowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 530),
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych.
- Realizacja zadań z zakresu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.
- Ustalenie czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych.
- Nadzór nad handlem targowiskowym na terenie gminy oraz egzekwowanie należnych opłat targowych od podmiotów prowadzących działalność handlową.
- Wydawanie zezwoleń na prowadzenie dorywczej działalności artystycznej i rozrywkowej.
- Wspieranie działalności w zakresie turystyki i wypoczynku.
- Wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów z terenu nieruchomości.
- Wymierzanie kar za samowolne usuwanie drzew i krzewów.
- Opracowanie i realizacja Programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobieganiu bezdomności zwierząt.
- Realizacja zadań z zakresu zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych.
- Wydanie zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymanie psa rasy uznanej za agresywną.
- Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz ochrony zwierząt.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych zmierzających do odebrania zwierzęcia w przypadki znęcania się nad nim.
- Współdziałanie z dzierżawcami i zarządcami obwodów łowieckich w sprawach związanych z zagospodarowaniem obwodów łowieckich.
- Prowadzenie spraw związanych z ochroną powietrza, wód i powierzchni ziemi w zakresie objętym właściwością wójta.
- Ochrona ziemi, parki i walorów krajobrazowych środowiska, zakładanie nowej i utrzymanie istniejącej zieleni komunalnej.
- Publikacja/weryfikacja otrzymanych od Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej wyników badań wody i ścieków surowych oczyszczonych z gminnej oczyszczalni ścieków.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o środowiskach uwarunkowaniach.
- Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie.
- Opracowanie, aktualizowanie i realizacji Gminnego Programu Ochrony Środowiska.
- Inicjowanie i realizowanie projektów, działań związanych z edukacją ekologiczną.
- Koordynowanie spraw związanych z melioracją gruntów i gospodarką wodną.
- Realizacja zadań związanych z ochroną wód, w tym:
a) wyznaczanie aglomeracji oraz dokonywanie przeglądów obszarów i granic aglomeracji,
b) realizacja krajowego programu oczyszczania ścieków oraz sporządzenie sprawozdań z jego realizacji,
c) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji w sprawie naruszenia stosunków wodnych. - Sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie obojętnym własnością Wójta.
- Opiniowanie koncesji na poszukiwanie lub rozpoznawanie złóż kopalin, wydobywanie kopalin ze złoża a także cofnięcia albo wygaśnięcia koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż.
- Opracowanie, aktualizacja i realizacja programu usuwania wyrobów zawierających azbest z tereny gminy.
- Prowadzenie ewidencji i zestawień wyrobów zawierających azbest.
- Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem pomocy na usuwanie wyrobów zawierających azbest.
- Prowadzenie postępowań i przygotowanie decyzji nakazujących osobom fizycznym na wykonywanie określonych czynności zmierzających do ograniczenia ich negatywnego oddziaływania na środowisko.
- Prowadzenie spraw dotyczących klęsk żywiołowych występujących na terenie gminy oraz współdziałanie pracownikiem zajmującym się zarządzaniem kryzysowym w przygotowaniu planów.
- Udział w pracach komisji oszacowania zakresu i wysokości szkód w gospodarstwach rolnych spowodowanych wystąpieniem niekorzystnych zjawisk atmosferycznych.
- Sporządzenie protokołów z oszacowania zakresu i wysokości szkód w gospodarstwach rolnych sprowadzonych wystąpieniem niekorzystnych zjawisk atmosferycznych.
- Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz rolnictwa a w szczególności w zakresie:
a) organizacji pobierania prób gleb,
b) ochrony roślin,
c) szacowanie szkód w uprawach rolnych,
d) sporządzanie statystyki rolnej,
e) udział w spisach organizowanych przez GUS. - Udział w kontrolach dotyczących: dobrostanu zwierząt, naruszania stosunków wodnych, związanych z gospodarowaniem nieczystościami ciekłymi oraz odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie spraw dotyczących źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.
- Udzielenie informacji i przygotowanie dokumentacji w celu poświadczenia pracy w gospodarstwie rolnym.
- Realizacja programów środowiskowych ogłaszanych przez NFOSiGW bądź WFOSiGW w Lublinie.
- życiorys (CV),
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
- kopie świadectw pracy oraz innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
- oświadczenie o braku przeciwwskazań do zatrudnienia na stanowisku urzędniczym ze względów zdrowotnych,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji
w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze, - oświadczenie o zapoznaniu się z Klauzulą informacyjną dla kandydatów biorących udział w naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Karczmiska,
- kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Dokumenty w języku obcym należy przedłożyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
Wszystkie dokumenty wymienione w ogłoszenia muszą być własnoręcznie podpisane,
a w przypadku składanych kopii, powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata.
Praca w budynku Urzędu Gminy – Karczmiska Pierwsze, ul. Centralna 17 (budynek nie jest przystosowany dla osób z dysfunkcją ruchu):
- praca przy komputerze,
- praca w pozycji siedzącej.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Karczmiska, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r., poz. 573 z późn. zm.), w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wynosił mniej niż 6 %.
Wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście lub przesłać na adres: Urząd Gminy Karczmiska, Karczmiska Pierwsze ul. Centralna 17, 24-310 Karczmiska w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze - ds. działalności gospodarczej i ochrony środowiska” do dnia 28.11.2022 r. godz. 13.00 (decyduje data wpływu do Urzędu).
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Bliższych informacji udziela: Justyna Bochra, pok. Nr 18 I piętro, tel. (81) 828-70-26 wew. 124.
Dokumenty: życiorys (CV) i list motywacyjny powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem oraz klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze”.
Kandydaci spełniający wymogi określone w ogłoszeniu zostaną powiadomieni
o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Z wyłonionym w naborze kandydatem zostanie zawarta umowa o pracę na czas określony. Pracownik zatrudniony po raz pierwszy w jednostce samorządowej odbywa w tym czasie służbę przygotowawczą.
Informacja o wyniku naboru umieszczona będzie w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Karczmiska oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Karczmiska.
Dodano do BIP dnia 18-11-2022 11:44:53